Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).
Poslednji tekstovi

12/09/2019 0

Ryobi Naxo - Testiranje

Postavio sportski ribolov 02/04/2013 0 Komentara Ribolovački pribor i oprema,

Kada mi je stigao Naxo sa svojih 718 grama metala, prvi utisak je bio mešavina pozitivnog iznenađenja zbog kvaliteta koji na prvi pogled odaje ova mašinica, ali i malog razočaranja, jer je za moj ukus prevelika. "Šteta što nije za broj manja i jedno 100 g lakša, bila bi moje dugoročno rešenje za lov krupnih somova i mladica", razmišljao sam. Naime, moja filozofija prilikom nabavke varaličarskog pribora je veoma jednostavna: ako nemaš dovoljno para da kupiš sve kvalitetno i skupo, onda ono što ređe koristiš kupi jeftinije, ali se potrudi da nađeš najbolji kvalitet za taj novac. Tako sam ja oduvek imao kvalitetan i srednjeskup pribor za lako i srednjejako varaličarenje, a za ultrajako, koje praktikujem najviše desetak puta godišnje, nešto upola jeftinije. Naxo se, sa svojom cenom od malo ispod 100 €, savršeno uklapa u taj koncept.

Što se tehničkih podataka koje ističe proizvođač tiče, mašinica ima 6+1 lagera, maksimalna snaga kočnice je 12 kg, a prenosni odnos 3,9:1, što u kombinaciji sa špulnom velikog prečnika čini da se jednim okretajem ručice namota oko čitav metar strune. Deklarisani kapacitet špulne je 90 m/0,40 mm ili 280 m/0,20 mm, što mi deluje kao beskoristan podatak, jer će većina varaličara na rolu ove veličine namotati konac debljine 0,25-0,30 mm. Ja sam namotao oko 140 m moje stare Lav MD upredene strune debljine 0,25 mm (nosivosti 22,8 kg, tj. 50 Lb ) i bilo je mesta za još malo.

Naxa sam upario sa štapom Seika Onaga 3 m 60-150 g, koji mi je jesenas u kombinaciji sa Ryobi Aplausse 6000 i istom strunom doneo soma od 65 kg, i u sumrak krenuo put Bovanskog jezera. Cilj je bio test mašinice, ali sam i najozbiljnije pecao, bio na mestu gde sam očekivao da krupan som izađe u lov. I zaista, dok sam testirao snagu mašinice vodeći najveće voblere koje sam imao, na nekih 70-80 m od obale se okupao som od sigurno 40-50 kg. Nemoguće je bilo dobaciti vobler do njega, pa sam stavio duplu Lav MD kašiku i fijuknuo je u noć. Ono što se desilo me je prilično iznenadilo. Ne, nisam dobio udarac soma, za to treba još da "bildujem" sa ovim priborom, već sam bio šokiran daljinom izbačaja ‒ varalica je pala toliko daleko da se u mirnoj noći jedva čuo njen pljusak! To je bio rezultat velike i plitke (surf cast) špulne, koja je baš i dizajnirana za ovo. Veliki plus za lov soma na većim rekama i jezerima sa obale, kao i za lov mladice na rekama veličine Drine.

Štap i mašinica su činili dobar tandem, mada je utisak da bi Naxo lepo ležao i nekom jačem štapu, recimo dvestagramcu. Nije bilo varalice iz moje kutije koju mašinica nije vodila sa lakoćom, a bacao sam i voblere poput tonućeg Goldija Grate Mate od 21 cm, težine 80 g. Kašike od 50 g i silikonce od preko 20 cm na džig glavama od oko 20-30 g nije ni osećala, i generalni je utisak da nema dovoljno velike varalice za slatkovodno varaličarenje na našim vodama koja bi preopteretila ovu mašinicu.

Naxo me je iznenadio prijatnim i nečujnim radom, deluje kao da je klasa iznad Applausa 6000, sa kojim mi je inače uparen ovaj štap. Slaganje strune je urađeno preko worm shafta, a u praksi na ovakvoj špulni to izgleda odlično, sa ravnim blago konusnim ivicama. U tehnička rešenja unutrašnjosti se ne bih upuštao niti smatram da je poznavanje toga naročito bitno.

Do trenutka pisanja ovog teksta otpecao sam Naxom tri noći na Bovanskom jezeru, no kapitalnog soma i pored velikog truda nisam upecao. Ipak, uveren sam da je pristup dobar; mnogo mojih drugova je srednjejakim varaličarskim priborom (okvirno štap t.b. 50-100 g, mašinica 4000, konac 20-30 Lb) kačilo kapitalne bovanske somove i nijedan od njih nije izvučen. Štaviše, borba se po pravilu završavala kidanjem nakon što riba razmota ceo konac. Jednostavno, soma od 50-100 kg je gotovo nemoguće zaustaviti kada krene ka sredini jezera ‒ osim ako nemate brutalno jak pribor. Šanse vam ni tada nisu baš sjajne, ali su bar srazmerno veće.

Mladičarima već nije potrebno objašnjavati čemu ovako velika rola, možda manje zbog snage "kraljice", a više zbog mogućnosti pouzdanog rada tokom višegodišnjeg povlačenja velikih varalica u jakoj vodi, kao i čestog kačenja, čupanja i kidanja teških peševa iz sedri i kamenja. Sa jakim trometrašem težine bacanja 100-200 g Naxo će bez dileme činiti odličan mladičarski komplet.

Autor: Goran Tokić Goci

Objavljeno u magazinu “Spin&Fly” broj 19, oktobra 2012.