Poslednji tekstovi

Aleksandar

Tehnike lova mušicom
Mesudin Sarajlic - Sudo

Divlja i divna banatska reka Karaš
Rolefishing

Muke po dozvolama
Dragan Ugrcic

Određivanje jačine izmenjivih vrhova fider štapa
dkdragan

Ribolovački tekstovi RSS

Osmi element

Pedja Pašćan 20/09/2018 0
Nit’ se vidi, nit’ se čuje, nit’ se (na)miriše... ali u vodi se sve vrti oko kiseonika, elementa pod rednim brojem osam u periodnom sistemu.I mala deca znaju: bez kiseonika nema života. I u vodenom svetu ga ima, ali imajući u vidu da se kiseonik u vodi teško rastvara, tu ga ima relativno malo. Dodamo li tome da se život u vodi oslanja na veoma tesne kiseonične vrednosti, a imajući u vidu „neuhvatljivost” pomenutog elementa, cela priča oko njega deluje pomalo imaginarno. Tematiku dodatno komplikuje činjenica da je koncentracija u vodi rastvorenog kiseonika – bar što se aktivnosti riba tiče – sp...

Pedja Pašćan 28/08/2018 0
Slično ljudima, i među ribama postoje domaći izdajnici - za strane plaćenike ne znam. Na početku karijere, smuđa sam tražio uz tuđu pomoć (u ulozi izdajnika: bucov). Gde jednog nađeš danju, drugi će biti noću. Odavno ne eksploatišem relacije mrena-som, tj. krupatica-deverika, tj… Zauzvrat, ne propuštam tandem sabljar-protfiš!Rečenica “nađi izdajnika sabljara, našao si protu-patriotu” zahteva hirurški precizno seciranje. Većini nizijskih riboljuba sabljar je bezvredna stranputica. Nit’ mu znaju navike, nit’ su ga ikad namerno lovili. Evo kako stoje stvari. Leti, sabljar je riba srednjih i površ...

Pedja Pašćan 30/07/2018 0
Od svih mesta na kojima biste očekivali da upecate šarana, direktno ispod vaših nogu je sigurno poslednje na koje ste pomislili. Da, mislim bukvalno. Garth Ethelston zapravo sedi na gomili šarana; pomeraju se napred-nazad oko njegovog mesta. Mi smo na Clattercote Reservoir-u, u mirnoj dolini na granici između oblasti Northampon i Oxford. Garth se nada da će uspeti da pokaže kako možete uhvatiti šarana iz blizine. Kako je ovo mesto sve samo ne prosečno, ovaj postupak će funkcionisati na većini komercijalnih revira.Kao što sam rekao, Clattercote je krajnje jedinstven zbog načina kojim se ovde pe...

Pedja Pašćan 21/06/2018 0
„Neizdrž” je na vrhuncu. Brojimo sate do početka pune sezone na grabljivice. Već danima pratim vodostaj Morave na sajtu RHMZ-a. Temperatura vode je obećavajuća, vodostaj takođe. Molim se svim varaličarskim bogovima da se baš tog dana D nešto ne promeni.Pribor je odavno spakovan. Štap opran, mašinica podmazana, nova pletenica nosivosti 10lb namotana. Varalice su spremne, sumnjive trokrake zamenjene novim, oštrim poput moje želje za varaličarenjem moravskih somova. Noć sam jedva pregurao. U polusnu, svaki čas sam lupao kontre velikom somu, a pomisao da ujutru idem na posao mi je stvarao još veću...

Pedja Pašćan 12/06/2018 0
Veoma nestabilno vreme ovog proleća dosta je otežavalo ribolov kako na otvorenim tako i na zatvorenim vodama. Česte promene vazdušnog pritiska, pojava vetra, kiše i česte oscilacije vodostaja su faktori od presudnog značaja za uspešnost u bilo kojoj vrsti ribolova. Kako svi ti parametri utiču u nekom trenutku veoma je teško opisati i u nekoliko tekstova pa bih u ovom samo napomenuo neke važnije stvari.Ovog proleća je pre odlaska na neku destinaciju bilo potrebno proveriti kakvi su vodostaji i kakvo će nas vreme dočekati. Ovo drugo je bilo najteže predvideti a veoma je važno, bilo da pecamo iz ...

Pedja Pašćan 28/05/2018 0
Taj hrabri i veoma snažni borac na udici živi u rekama crnomorskog sliva do regiona mrene ali i u jezerima, sve do 400 metara nadmorske visine.Ukrštanjem i selekcijama javlja se u nekoliko podvrsta od kojih su najkarakterističnije tri. Šaran u Srbiji poznat kao divljak ili savski šaran, sav je u krljuštima i ima znatno izduženije, vretenasto telo. Njegov sabrat špigler manje je hidrodinamičan, sa nepravilno raspoređenim krljuštima, uglavnom duž bočne linije i leđa. Drugi rođak divljaka je leder, gotovo lišen krljušti i sa nešto manjom glavom.Trogodišnji šaran na Dunavu dugačak je 30-50 santime...

Pedja Pašćan 24/05/2018 0
Ribolovci imaju navike. Ribe im se prilagođavaju i posle određenog vremena više ih nije lako upecati. Stoga su na duži rok uspešni samo oni pecaroši koje nije strah da pokušaju nešto novo. Možda se i na to treba navići. „Ne dozvolite da Vas navike, rođene mnogostrukim iskustvom, prisile kako da na ovom putu upravljate vašim okom, uhom i jezikom, već sudite po razumu koji govori iz Vas.“ (Parmenid iz Eleje, grčki fi lozof)Životinje poseduju instinkt koji im pomaže da izbegnu opasnost. Zbog toga ih ljudi karakterišu kao oprezne. Usled novih iskustava, ta opreznost postaje sve naglašenija čak i k...

Pedja Pašćan 23/05/2018 0
Leto, krajem sedamdesetih... Nas par musavih klinaca gotovo svakog jutra gledamo čika Miku, Ducinog ćaleta, kako užurbano korača sa štapom u rukama i rancem na leđima, i nestaje negde put Toplice. Reka mog detinjstva. Svako leto provodio sam kod babe u Prokuplju, i svoje prve ribolovačke korake načinio sam baš na toj reci. Klenovi, mrene, skobalji i krkuše (posle sam saznao ispravan naziv - potočna mrena) bili su moji prvi ulovi. Ta tada predivna, bistra i čista reka i ribe iz njenih brzaka su krive što i dan-danas “mlatim štapom” gde god vidim vodu. Uveče, vraćao bi se čika Mika, nogu pred no...