Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).

Povratak prirodi

Postavio Pedja Pašćan 08/08/2019 0 Komentara Ribolovački pribor i oprema,

James Cooper, guru match pecanja, nam priča o pecanju deverike na prirodnim revirima pomoću method feedera!

U poslednjih šest ili sedam meseci sam često pecao na prirodnim revirima, a izdvojio bih Durliegh, Chard i Porth. Većina pecaroša tamo na sličan način pristupa pecanju, najčešće koristeći direktaše i tradicionalni feeder stil. Tokom prvih poseta navedenim revirima, i moj pristup je bio isti takav. To me je nateralo da se osećam kao ovca koja jednostavno ide za stadom. Na osnovu svog iskustva, znao sam da je ponekad različit pristup sve što vam je potrebno za uspeh. Deverike su moja glavna meta, te nisam video razlog da ne koristim method feeder, koji je veoma ubitačan na komercijalnim revirima.

Na takmičenju na reviru Porth u oblasti Cornwall, postigao sam odličan rezultat. Izvukao sam poziciju br. 71, jednu od najboljih pozicija u okruženju. Pecao sam method feederom i uspeo da pobedim sa 26,3kg ulovljene ribe! Takmičar do mene je koristio tradicionalni feeder i nije uhvatio nijednu deveriku. Poslednjeg sata se prebacio na method i upecao dve!

Narednih nekoliko meseci sam pecao na Durliegh reviru i radovao sam se tome što ću isprobati method feeder na još jednom prirodnom mestu, čisto da dokažem sebi da prvo pecanje nije bila čista sreća. Još jednom sam postigao odličan rezultat, upecao sam preko 45kg deverika i šarana! Moja postavka method feedera na komercijalnim revirima se ne razlikuje puno od postavke na prirodnim, u pitanju su samo male izmene pri podešavanju. Koristio sam Daiwa Tornament 10/11ft štapove, a pri dalekim zabačajima one od 12/13ft, Daiwa TDX mašinice i 6lb Guru Drag najlon, a u rezervi, u slučaju da želim da povećavam razdaljinu, sam čuvao 4lb najlon i shock leader. Method koji sam koristio je Guru In-line, čija veličina se bira u zavisnosti od toga koliko želite da prihranite izabrano mesto. Kada pecate na daljinu, slobodno stavite dodatno olovo koje će pomoći pri zabacivanju, ali i pri zakačinjanju ribe. Najčešće koristim MWG udice, a kada se namerim na deverike teže od 1,3kg, obično koristim QM1, dok veličina same udice zavisi od toga koji mamac koristite.

Na početku izleta prihranjujem samo pomoću method feedera, jer ako preterate može se lako desiti da poplašite deveriku. Ako se posle 30-40 minuta ništa ne dogodi, zabaciću još pet do deset „porcija”, nekad manje, nekad više, u zavisnosti od uslova na vodi. To ću jednostavno uraditi pomoću feeder rešetke. Prihrana će sadržati partikle, npr. kukuruz, pelete i mrtve crviće.

Nikad ne komplikujem sa mamcima za udicu, najviše uspeha sam postigao sa kukuruzom ili 6 i 8mm peletama, iako uvek sa sobom nosim i mini boile u svim bojama, kao i crviće. Bitno je uvek biti spreman i odreagovati. U jednom trenutku možete odlično pecati na pelete a već u sledećem riba može nestati bez traga. Prebacite se na kukuruz i ponovo ste u igri.

Jednom sam pokušao da se tokom izleta na kojem sam uspešno pecao sa method feederom vratim na konvencionalni i riba je prestala da grize! Vratio sam se na method i riba je ponovo počela da radi! Mislim da se to događa zato što kada kod konvencionalnog feedera deverika pokupi mamac, ona oseti otpor i ima dovoljno vremena da ga ispljune. Predvez na method feederu je kraći a riba ima manje vremena da se otarasi mamca. Znam da pecanje method feederom na prirodnim revirima nije radikalno nov pristup, ali iako je prisutan već neko vreme, mislim da mu dosta pecaroša ne poklanja pažnju kakvu zaslužuje.

Probajte, siguran sam da ćete biti prijatno iznenađeni!