Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).

Moravski univerzalac

Postavio sportski ribolov 16/07/2014 0 Komentara Ribolovački pribor i oprema,

Test: Balzer Edition IM-12 Spin 105

Nakon što sam prodao svog starog dobrog Shimano Speed Mastera (t.b. 50-100g), počeo sam da tražim adekvatnu zamenu. Želeo sam da nađem štap koji je jak, lak, osetljiv i oštar. To se, naravno, lako nalazi u "zemlji izlazećeg sunca", ali pošto mi je budžet bio ograničen, moja potraga nije bila nimalo laka. Goci, glavni urednik ovog magazina i moj drug, preporučio mi je da pogledam štap marke Balzer, model Edition IM-12 Spin 105, t.b. 30-105g i dužine 270 cm. On ga je video na Sajmu lova i ribolova u Nišu i veoma mu se dopao, a po karakteristikama mu se učinilo da je to baš ono što meni treba. Pogledao sam osnovne podatke na netu: japanski blank od IM 12 karbona, Fuji držač mašinice, titanijumski sprovodnici, korektna cena... lako ne praktikujem kupovinu na nevideno, iako nikada nisam imao varaličarac marke Balzer, verovao sam Gocijevom mišljenju, naručio ga i nisam se pokajao! Štaviše, toliko me je oduševio da sam imao potrebu da ga predstavim i drugim kolegama, jer verujem da nisam jedini koji u ovoj sveopštoj besparici traga za što boljim a jeftinijim štapom.

Dizajn i osnovne karakteristike

Crni blank i diskretni deo crvene boje iznad rukohvata celoj seriji daju prepoznatljiv znak. Model o kome ovde govorim opremljen je sa osam veoma laganih ali jakih titanijumskih sprovodnika: donjim dvostopalnim, zatim sa šest jednostopalnih naravno, vršnim. Držač mašinice je Fuji, pouzdan i elegantan, sa donjim delom koji se klasično navrće na gore. Težak je svega 200 g i dobro izbalansiran, iako bih voleo da je donji deo drške malo duži — ipak je to stogramac (mada je ovo moje subjektivno mišljenje, mnoge kolege vole rukohvate baš ove dužine). Rukohvat je opremljen portugalskom plutom visokog kvaliteta, uz jednu manu: gornji deo je pomalo kratak, tj. nije za ljude koji drže štap celom šakom iznad mašinice. Na kraju rukohvata je end kapa odve.

Težina bacanja, osetljivost, snaga...

Pošto je štap stigao baš u vreme velikih voda i lovostaja na soma, najviše sam se fokusirao na težinu varalica koje može da izbaci i bez "mučenja" vodi, tj. da ima dovoljno komfora za adekvatnu kontru. Krenuo sam sa silikoncima, od šeda dužine 5 cm sa ulivenim olovom i udicom, pa sve do velikog šed-tvistera sa olovnom glavom od 30 g. Zaključak je bio taj da štap bez problema baca i "oseća" glave od 10g (može i ispod toga, ali je već malo "gluv"), dok sa ovim najtežim (30g) nije bilo nikakvih problema ni prilikom bacanja ni prilikom vođenja u ne baš sporoj vodi. Bacao sam i veliku silikonsku swimbait štuku težine 40g — i to je prošlo bez problema. Lepo je osećao male silikonske glavinjare od 8 g, a bez problema vodio i najtežu koju sam imao — Vidinu od 7cm i 30g. Kašike koje sam koristio bile su od 16g pa sve do Lavove duple od 48g; i njih je bez muke vodio i u jačoj struji. Štap mi je omogućio veoma precizne zabačaje u svim situacijama kada nije duvao jači vetar, čak i kada sam bacao voblere, varalice osetno lakše od džigova i kašika. Što se daljine tiče, prijatno sam se iznenadio kada je moj omiljeni i ne baš veliki vobler Pop Fish od 5,5cm izbacio na oko 30 m uz pomoć mašinice Shimano Twin Power 4000FC i konca PowerPro od 20lb. Vobler je osećao veoma dobro, što je i rezultiralo jednim bucovom od oko 2,5kg, koji je napao varalicu u brzoj vodi. Prilikom zamaranja ribe, blank se pravilno opterećivao (savijao), uglavnom u vršnom delu. Štap i te kako ima dušu: niti je previše "motkast", niti mekan. Baš po mom ukusu, negde između. Bacao sam i dubokoroneće modele Pop Fisha dužine do 10cm, razne Alekse, Ružne Pačiće (najveće dvodelno od 14cm), zatim dubokoroneću Rapalu Shad Rap 9, Countdown 11, X-Rap Shad Shallow 8, Flat Rap 10 i još poneku, i sa svim ovim varalicama se odlično slagao. Što se snage blanka tiče, štap je imao pravi test. Dvadesetak minuta sam zamarao veoma krupnog (recimo 40-50 kg) južnomoravskog soma, koji je uzeo Vidinu glavinjaru od 7cm u srednjem sloju vode. Borba je bila vrhunska, štap napregnut maksimalno, ali je dobro amortizovao udare ribe i nijednog trenutka nije pokazivao nikakve znake slabosti. Nažalost, moj Twin Power 4000 FC je proklizao maltene na maksimalno zategnutom drilu (morao sam toliko da zategnem kočnicu jer je riba sve vreme pokušavala da se domogne jedne podvodne prepreke), što joj je omogućilo da se na kraju zamota oko nje i prekine konac.

Namena

Osnovna namena modela koji sam planirao da kupim bio je ribolov soma na Južnoj Moravi, a da po potrebi posluži za pecanje štuke težim varalicama i na težim terenima (npr. čupanje krupnih riba iz krša). To je ovaj model 100% pokrio. Medutim, prilikom testiranja sam se prijatno iznenadio pre svega njegovom osetljivošću, tako da se slobodno može koristiti i za pecanje ostalih dveju glavnih moravskih grabljivica: smuđa i bucova. Naravno, ako ciljano hoćete da pecate samo smuđa i bucova, bez da su vam štuke i somovi na pameti, nije loše imati nešto slabiji štap. Ipak, ako želite da sa jednim kompletom izađete na reku, a da dan (noć) završite sa više različitih moravskih grabljivica na udici, onda je ovaj model pravi izbor za vas. Što se većih reka tiče (poput Dunava), ovaj model je tu već mnogo primereniji za ciljani lov smuđa. Štaviše, mislim da je odličan izbor za džigovanje na težim terenima, sa većom dubinom i jačom vodom, gde se koriste džig glave i glavinjare težine 30-40 g. Što se dunavskog soma tiče, štap će bez problema savladafi većinu "brka" koji slučajno dođu pri pecanju smuđa, poslužiće odlično i za ciljani lov soma na lakšim terenima, dok ga ne bih preporučio kao alatku za namensko pecanje krupnih "brkajlija" na težim terenima. Štap može biti zanimljiv i mladičarima za dnevni letnji/jesenji ribolov lakšim voblerima (u zemljama gde je letnji lov mladice dozvoljen).

Zaključak

Po mom mišljenju, ovo je jedan fenomenalan štap koji može da izađe na "crtu" i znatno skupljim brendovima. Uveren sam da bi se, kada bi na blanku pisalo Shimano ili Daiwa, lepo prodavao i po znatno većoj ceni. Kod nas košta potpuno prihvatljivih 125€. Ko ne veruje svemu napisanom, neka ga jednostavno pogleda u nekoj radnji ili, ako nije u mogućnosti, neka bar potraži komentare po stra-nim forumima.