Pobedonosna taktika za pecanje na revirima sa krševitim dnom

Postavio Pedja Pašćan 01/11/2018 0 Komentara Destinacije / Vode,

Roly Mceneaney će nam pokazati kako da na ovakvim revirima pecamo bezbedno i učinkovito...

Mesta okružena baldahinima grana i puna potopljenih prepeka su šaranova omiljena utočišta, te se treba ozbiljno pomučiti kako bi pecanje bilo uspešno. Nedavno sam bio veoma uspešan na izletu na reviru Meadowlands, lociranom u Ryton-On-Dunsmore-u, u kontinenatlnom delu Engleske. Pobedio sam na dva poslednja meča tamo, oba puta pecajući sa iste pozicije. Mesto je pitanje za sebe i ono je veoma bitno. Suprotna strana, udaljena oko 40m, ima izuzetno krševito dno, sa nekoliko rupa koje treba naciljati feederom. Iako su prepreke sa svih strana, to su perfektna mesta za prezentaciju mamca, idealna jer se tu šaran oseća bezbednim i odvojenim od pecaroša. Kada su šarani ovako sakriveni, mnogo opuštenije se hrane i lakše ih je uhvatiti.

Bilo kako bilo,čim je pištaljka označila početak takmičenja ja sam se sve više i više približavao granju, koliko god je to moguće, koristeći klip na mašinici kako bi obeležio daljinu. Dubina je bila oko 1,2-1,8m i feeder je svaki put zadovoljavajuće i tupo ali precizno padao. Ovo ne radi mnogo pecaroša, ali je veoma korisno, jer po padu možete dobiti grubu ideju o tome na kakvom terenu pecate. Iako je prvi meč bio spor, a pobedu sam odneo sa relativno malim težinama, drugi meč mi je zaista otvorio oči i naučio me dosta o pecanju na krševitom dnu. Kao što rekoh, što sam bliže preprekama pecao, brže je riba grizla. Zbog visećih baldahina morao sam da putanju feedera održavam veoma niskom. Taj zadatak sam olakšao koristeći klip prilikom zabacivanja. Uopšteno, što je duža razdaljina između vrha štapa i feedera, putanja će biti viša, što je razdaljina kraća, putanja će biti niže usmerena. Korišćenje klipa na mašinici je imperativ. Izbor mamaca je bio jednostavan, mekani peleti na feederu, upakovani u sloj mlevenog mamca, sa hranljivim mesom na dlaci, što je u ovom slučaju Guru veličine 16 MWG. Treba reći da sam isprobavao pre nego što sam našao dobitnu kombinacuju, pre toga sam koristio mini boile i kukuruz. Kako bih olakšao zabacivanje, postarao sam se da su peleti u hranilici dobro oblikovani- aerodinamični, ali ne previše zbijeni- dovoljno da se ne razlete prilikom zabacivanja, ali da se kasnije rasprše po dnu. Kako je meč odmicao, ja sam konstantno pecao i upecao šarana od 4,1kg, koji mi je dao znatnu prednost ispred ostalih. Gotovo tačno sam znao kada će riba zagristi, jer je najlon bio odličan, cimajući se i pokretajući, gotovo je služio kao upozorenje da je ulov na pomolu. Kada pecate na mestima gde je dno krševito, morate uvek biti spremni da odmah reagujete. Moje oči su stalno usmerene na vrh štapa, jer morate odmah da krenete u akciju. Ne smete prepustiti ribama ni centimetar, tako da mesto na kojem sedite morate dobro podesiti. Rod pod sam podesio tako da je gotovo direktno okrenut ka feederu i šiblju, samo malo pod uglom kako biste mogli identifi kovati trzaj. Čim osetite da je riba zagrizla morate uspostaviti direktan kontakt, pazeći da im ne dozvolite da dodatno izvuku najlon, a to možete postići bočnim napadom, više konvencionalnim.

Šaran nije lud. On će dati sve od sebe da nađe bezbedno utočište i zaklon, te će odmah krenuti ka najbližoj prepreci, u želji za slobodom, bukvalno u deliću sekunde. Tada je na vama da se koncentrišete i usmerite šarana ka čistini. Ako niste sigurni da to možete, ne preporučujem vam ovakav vid pecanja, jer je šaranova bezbednost na prvom mestu. Ja nikad ne pecam po svaku cenu, niti bi iko drugo to trebao raditi, ma iz kog razloga. Uvek držite oči na vrhu štapa i ne dozvolite da vam išta odvuče pažnju. Obično posvećujem veliku pažnju pravljenju feedera, ali je riba toliko učestalo grizla da sam ih morao praviti na brzinu, i u hodu. Taj delić sekunde u kojem se riba zakači, a ja ne reagujem odmah, usled pravljenja novog feedera, je dovoljan da riba pobegne u granje. Samim tim, preporučujem vam da u takvim situacijama feeder pravite usput, ili da ga držite izvan vode. U svakom slučaju, meč je, za mene, postajao sve bolji i bolji i završio sam ga sa čuvarkom punom šarana, ukupne težine preko 27kg, i to sve sa samo jednom izgubljenom ribom, što je odličan rezultat za ovo doba godine. Kao što rekoh, prvi meč sam, gledano ukupno, pobedio, a na drugom sam bio najbolji na jezeru i četvrti u ukupnom plasmanu. Bio sam pun energije a defi nitivno sam dodao i novu tehniku za ovakav način pecanja u moj arsenal!