Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).
Poslednji tekstovi

12/09/2019 0

Dunave, Dunave ...

Postavio Pedja Pašćan 18/06/2018 0 Komentara Destinacije / Vode,

Dan pred polazak na pecanje, koje će mi ostati urezano (a boga mi i mojim drugarima) do kraja života, razmatrali smo opcije gde da krenemo. Pošto sam se nekoliko puta čuo sa Draškom i pogledao na internetu vodostanje i vremensku prognozu, dogovor pada da idemo u Đerdap. Nisam ni slutio da će to biti jedno od najlepših pecanja u mom životu.

Vodostaj Dunava u gornjem toku, u okolini Apatina, je bio u porastu, tako da smo znali da će dole, u Ðerdapu, oboriti i ubrzati vodu. To će otvoriti mnoge pozicije sa kojih godinama dobijamo krupne somove. Pored svega toga, prognozeri su najavili promenu vremena u popodnevnim časovima, što je ukazivalo na to da bi sve trebalo biti idealno. Veče pre polaska sam spremao pribor do kasno u noć, isto kao i sada, kada pišem ovaj tekst. Spakovao sam torbu sa glavinjarama, teškim glavama i silikonskim ribicama, namotao novi konac od 50lb na Stelu 6000FA i odlučio da ponesem prerađenog Shimano Nexeva 300-gramca. Sve je ličilo na rutinsko spremanje za naredni dan na vodi.

Sledećeg jutra, u 7:00h, pokupio sam brata Ðoleta i krenuli smo u Beograd, gde su nas čekali Draško i Vlada. Nismo poranili jer nam dugogodišnje iskustvo govori da nema potrebe da počnemo sa ribolovom pre 12:00h, kada je najveća vrućina. Drugar iz Niša, Milan Panić, je dan ranije imao jednog soma od 27kg i dva manja od po 5kg. Riba mu se javljala po najvećem suncu, u podne, kao i uvek.

Po dolasku u Beograd odmah sam predao volan Drašku, jer od moje kućeu Žablju do mesta gde ćemo pecati ima oko 300km. Podelimo vožnju da bi olakšali celokupan put. Malo je ovakvih fanatika kakvi smo mi, koji 2-3 puta nedeljno prelaze 600km u jednoj ruti da bi pecali. U putu, negde oko 10:00h, Panić nam javlja da je uhvatio jednog od 10kg i imao jedno kidanje na Draškovu glavinjaru. Atmosfera u autu je uzavrela. I pored toga što smo bili dobro raspoloženi, tek tada počinje da nas obuzima adrenalin. Konačno, stižemo oko 11:30h. Nije nam dugo trebalo da se namontiramo i krenemo sa zabacivanjem. Čim sam sišao do vode, primetio sam da je Dunav pao oko pola metra i zamutio se, što je obećavalo. Prvog hvata Draško na svoju glavinjaru boje bandara težine 35g - imao je oko 5kg. Nedugo zatim i ja dobijam jednog od 7kg. Udario mi je na njegovu glavinjaru boje FC od 35g. To se sve desilo u nekih sat vremena. Pored toga smo imali još nekoliko udaraca, više nego dovoljno za taj dan. Bili smo prezadovoljni, ne sluteći da ono pravo tek dolazi. Napravili smo malu pauzu da nešto pojedemo i da se osvežimo, da bi, na 30o C, mogli da izdržimo ribolov do uveče. Tada smo se dogovorili da probamo da ga tražimo, da menjamo non-stop mesto, šetajući pored obale.

Ubrzo, to se pokazalo kao dobitna kombinacija. Draško ponovo hvata jednog od 10kg na svoju glavinjaru - model koji je napravio nedavnoodlično se zabacuje i ima dobru vibraciju. Ðole je kod sebe imao kameru i do tada je snimio moj prvi ulov od 7kg i Draškov od 10kg. Oko 16:00h smo počeli polako da posustajemo. Bacali smo već nekoliko sati, a imali smo tri ulovljena soma, ne sluteći da će se ono pravo tek desiti. Što zbog umora, koji je polako počeo da nas stiže, tako i zbog zasićenja nismo ni primetili da se iza nas valjaju ogromni crni oblaci, koji su dolazili iz Rumunije. E, to je bilo ono što će ga pokrenuti da izađe i krene u lov, a ja da budem od svih nas najspremniji da ga dočekam.

Zabacujem glavinjaru iz sve snage. Kako je dodirnula dno, krenuo sam sa vođenjem. Posle nekoliko metara dobijam strahovit udarac! Nisam mogao da verujem da sam ga promašio. Nastavljam dalje sa vođenjem i ponovo mi gađa, isto tako snažno i odsečno, dva puta. Draško je stajao iza mene i nije mogao da veruje šta se dešava. Na nekih 30-40m od mene glavinjara je samo stala bez udarca. U podsvesti sam znao da je on, jer mi se već dešavalo da mi na takav način riba prati varalicu.

Udario sam snažno kontru, ali kao u beton! Štap mi je ostao zakucan u mestu i savijen u parabolu. Nekoliko sekundi se ništa nije dešavalo, a onda štap počinje snažno da se zabada ka vodi, praveći amplitude i od pola metra. Ulov se polako pomerao u stranu i tada svom silinom kreće u dril. Izvukao mi je oko 100m strune. Jedino što sam u tom trenutku mogao je da ga pustim, jer bilo šta drugo da sam pokušao - izgubio bih ga, a to bi mi za ovih dvadesetak godina blinkerisanja bio sedmi koji bi mi pokidao ili spao. Posle izvesnog vremena je stao, i tada kreće prava borba da ga vratim nazad i uspem da ga izvadim. Jedino čega sam se plašio bile su udice na glavinjari koje uvek zamenim pre ribolova. Ovog puta to nisam uradio. Dok sam ga vadio, tih 15 minuta, samo sam se molio da mi udice izdrže, jer sam ga silovao maksimalno, ne dajući mu da se odmori. Nekih desetak minuta sam ga držao i podizao, forsirajući ga non-stop na 15-20 metara od mene. U tom trenutku smo svi mislili da ima oko 30-40kg. Prvi put kada sam ga podigao videli smo da ima oko 70 do 80kg i tada je na obali malo nastala panika. Ubrzo zatim sam ga još jednom podigao, privukao i Draško ga je prihvatio kukom. Bili smo u šoku, a onda je krenula erupcija oduševljenja. Ubrzo zatim kreće strahovito nevreme praćeno gradom. Prekidamo ribolov i krećemo uzvodno ka Golupcu, gde smo napravili oko 200 fotografi ja sa njim u vodi.

U Žabalj sam stigao oko ponoći, gde su me ispred kuće dočekali kum Blagoja i drug Srđan.

Som je izmeren sutradan, oko 14:00h. To je nekih 15 sati proteklo od ulova, što znači da je on u međuvremenu verovatno kalirao. Merenje je pokazalo tačno 71kg, dužina je bila 216cm. Som će biti prepariran i dobiće svoje mesto među ostalih desetak trofeja koji su mi u kući.