Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).
Poslednji tekstovi

12/09/2019 0

Šaran na Dunavu, kao na St.Lawrence-u

Postavio Pedja Pašćan 19/03/2018 0 Komentara Destinacije / Vode,

Zima je napokon popustila početkom marta, a ja sam već uveliko počeo da hranim mesto na Dunavu. Kada se temperatura vode podigla na 3,6 stepeni Celzijusa, 12. marta izvukao sam prvog šarana, a nakon dva dana još jednog. Hranio sam kukuruzom Meleg bait, aroma fruit forest. Na isti taj sam pre dve godine imao okruglo 20 udaraca za noć i dan na Dunavu, i izvukao 16 lepih divljaka od 3 do 6kg. Znači, bio je već 100% proveren.

Odmah sam sredinom marta prešao na svoje drugo mesto, gde sam prošle godine potapao panjeve. Bata violinista, prijatelj sa kojim često lovim šarane, je dan ranije takođe otvorio sezonu, na mestu pored mog. Samo jednom je nahranio boilama MKM i drugi dan ulovio dva šarana težine do 6kg. Lepo! Takođe, ispraćkao sam oko 200 komada boila MKM voćne i krem arome, prečnika 18mm. Drugi dan sam već imao udarac, a bio je 15. mart, voda oko 4 stepena. Špulna sa moga Shimana Baitruner-a se počela naglo odmotavati, a indikator svirati. Posle žestoke borbe u panjevima, Bata je prihvatio šarana u meredov. Predivan divljak od 8kg. Lep početak sezone. Ni Bata nije omašio taj dan, dobio je vretenaša od 5,5kg. Voda je počela drugi dan da raste, preko 1.5m za narednih nekoliko dana. Šta je, tu je. Sedećemo, hranićemo mesto i čekati.

Nahranio sam mesto kuglama od prihrane (30 komada), pomešanih sa lomljenim boilama i sa 1kg kuvanog kukuruza, nadipovanog MKM amino-kompleksom, koji je pre kuvanja odležao 24 sata u vodi uz dodatak MKM CSP-a (1 kafena kašika na kilogram kukuruza). CSP razgrađuje celulozu u kukuruzu, koja smeta šaranu pri varenju. Pored kugli mesto sam nahranio još sa oko 150 komada boila, iz praćke, a i Bata je takođe svoje mesto dobro nahranio. Posle dan pauze, Bata je prvi došao na vodu i čim je zabacio došao mu je krupan šaran, divljak od 85cm dužine. Dušek je bio pun svarenih boila, koje su izlazile iz šarana. Ovaj se baš najeo, ali izgleda ne dovoljno, čim je došao i na boilu sa udicom. Tada sam se raspakovao i zabacio, da bi posle pola sata imao prvi udarac: lep divljak od 5,5kg! Opet dobro. Tad je nastala pauza. U podne moj se signalizator oglasio, pravovremena kontra i šaran počinje da vuče svom silinom. U startu je izvukao 15-20m najlona, počeo se okretati, ne bi li se otarasio udice, pa produžio na vodu sa još nekih 20m izdrilovanog najlona. Neverovatno, kakva snaga! Riba obara ruke i vuče kao lokomotiva. Kada je stala nakon nekih 35m izvučenog najlona, počela je da se obrće čudno, usledio je hladan tuš! Otkačinjanje... Samo sam progutao „knedlu“ i smirio se, nekako. Nisam se ni stigao ohladiti od prethodne žestoke borbe, kad na drugom štapu dobijam udarac! Kontra, a zatim i rekontra, riba obara ruke i punom snagom odmotava najlon sa mašine. Kažem Bati: „Šta je ovo, brate?! Kao da smo na St. Lawrence-u, neumoljive borbe sa snagatorima - pravim dunavskim vretenašima teške kategorije.“ Nakon 20-ak metara bega riba je stala i počeli su žestoki udarci i okretanje. Posle 10-ak minuta napete borbe je prišla obali i Bata je zahvatio meredovom. Odmah potom na dušeku je ležao predivan šaran u top formi, ukupne dužine 94cm, pravi trofej. Posle slikanja, riba je vraćena u vodu. Bilo je dosta uzbuđenja za jedan dan.

Drugi dan kod Bate je krenuo stampedo udaraca, ukupno šest! Tri ribe je izvukao: 7,5kg, 7kg i 4kg, redom. Ostale tri, isto veće, su mu otpale. Fenomenalan dan za njega, akod mene ni „pip“... Takva tura. Hranimo ponovo kuglama prihrane i stotinak boila, koje prethodno sat i po do dva držim u posudi, u dunavskoj vodi da malo nabubre. Treba da otežaju, da što pre padnu na dno, pošto je sa porastom vodostaja ubrazan tok vode. I na takvu boilu i lovim, kad je izvadim da proverim ne menjam je za novu, nego je izgrebem i bude tip-top, to jest usklađena i sa boilama, koje stoje u vodi par sati pre nego ih šarani uzmu. Sutradan hvatamo obojica po jednog manjeg šarana od 5kg do 5,5kg. Sledećeg dana ujutru mi ponovo dolazi krupna riba na udarni štap. Prethodno sam stavio nekoliko isečenih polutki boila na pva konac i jednu celu od 18mm na udici Hajabusa H. BST. 563, 1/0. Riba je prvo snažno krenula uzvodno u panjeve, pa tu malo zastala na moje mišiće, okrenula se i pun gas nizvodno. Odmah sam uvideo da se radi o još jednom lepom primerku. Posle 10-minutne borbe i silnog drilovanja, krupan šaran se našao u meredovu. Lepa riba, dužine 90cm, pravi dunavski šaran, koji je ubrzo zaplivao nazad u svoje podvodno carstvo. Po prvi put, Bata nije imao udarac. Tog dana otišao je ranije, a ja sam još ostao - imao sam i zašto. Popodne je riba krenula i za dva sata imao sam tri udarca. Izvukao sam šarane od 6kg i 4,5kg, a jedan dugajlija od oko 9kg se otkačio na ivici meredova! Nema veze, ionako bih ga vratio kao i sve druge veće ribe, od kojih smo neke označili markicom, radi istraživačkog centra Fishlive.

Serija ovakvih ulova na Dunavu, i to još u martu i po ekstremnom vodostaju, je stvarno uspeh. Pravim radom i pristupom na vodi dolazimo do takvih rezultata, odabiranjem lokacije, pripremanjem spota hranom, kvalitetnim priborom i najbitnije - kvalitetnim boilama. Pokazalo se da su ih šarani nezasito jeli i odmah prihvatili posle samo jedan dan hranjenja. Ako se po jutru dan poznaje, onda će i ova sezona biti dobra po proleću.

Pošteno na vodi i mislite na catch and release!