Blowback rig

Postavio Pedja Pašćan 22/05/2019 0 Komentara Ribolovački pribor i oprema,

James Armstrong nam otkriva kakve je sve prepravke izvršio na ovoj prezentaciji od kada je počeo da je koristi...

Ovaj rig koristim još od mladalačkih dana, od vremena kada sam sa svojih 15 godina počinjao da pecam šarane na Dovecote jezeru. Isprva sam eksperimentisao sa pecanjem šarana na plovak na manjim revirima, ali na ovom jezeru sam po prvi put osetio šta zapravo znači pecati šarana. Takođe, to je mesto na kojem sam prvi put upotrebio ovaj zadivljujući rig! U to vreme sam koristio Kamasan udice, ne sećam se tačno koje, ali uglavnom one iz „B serije“. Njih sam vezivao na Kryston Snake Bite. Zatim sam vezivao prsten na dlaku, a on se slobodno kretao uz i niz trup udice.

Ja nisam izmislio ovaj rig i nikada i nisam tvrdio suprotno. Međutim, moram reći da ga koristim veoma dugo i da sam uneo neke male izmene za koje verujem da su još više doprinele ukupnoj efektivnosti. Prilično sam siguran da je ovaj rig prvi napravio Kevin Nash, dok je pokušavao da nadmudri lukave ribe u Warmwell-u, u oblasti Dorset. On je koristio veliki prsten koji je dozvoljavao dlaci i mamcu da klize slobodno uz i niz trup udice. Ako se dobro sećam, prsten je bio toliko velik da je mogao da pređe preko oka udice. Davno je to bilo. Tek posle čitanja Carpworld-a i posmatranja Tim-a Paisley-a kako peca na Raduta jezeru sam u potpunosti razumeo ovaj rig. On je u to vreme koristio ovaj rig zajedno sa Longshank Nailer udicama. Po teoriji, prsten bi posle zabacivanja trebao da sklizne uz trup udice i da na taj način skloni mamac, ostavljajući udicu pod perfektim uglom za zakačinjanje u sredinu donje usne.

Počeo sam sa korišćenjem jednostavnog nemrsivog čvora, što je bio napredak, i uživao pecajući na novom jezeru. Ribama je veoma teško da se otarase Blowback Rig-a, ali i pored toga, on ima i drugih prednosti koje bi trebalo istaći. Prvo, pokretni prsten sprečava mogućnost zapetljavanja dlake. Može slobodno da se kreće, ali za razliku od standardnih rigova sa dlakom neće stalno obilaziti oko poleđine trupa. Aspekt koji smatram najbitnijim je činjenica da može sam da se resetuje. Verovali ili ne, šaran usisava i izbacuje vaš rig mnogo više puta nego što to vi primećujete ili naslućujete. Naravno, nekad će se zakačiti iz prve, ali najčešće to neće biti slučaj. Kao što sam već rekao, prednost Blowback Rig-a je ta što može sam da se resetuje; prsten se toliko slobodno kreće da će posle izbacivanja jednostavno da sklizne i da se vrati na svoje mesto pre nego što padne na dno jezera. Ovo je potpuno suprotnood silikonskih cevčica, koje su nakon izbacivanja osuđene na propast usled pomeranja. Slobodna dlaka je malo bolji izbor ali postoji rizik od zapetljavanja prilikom izbacivanja. Nemojte me pogrešno shvatiti, nije da ja ne koristim rig sa slobodnom dlakom, samo se najčešće vraćam na Blowback Rig.

Kao što sam već rekao, moje prvo iskustvo sa ovom prezentacijom sam stekao na Dovecote jezeru. Tada sam prvi put osetio kakav je osećaj loviti velike šarane. Imao sam 15 godina i uživao u tome da budem okružen vrhunskim šarandžijama. Verovatno sam ih užasno maltretirao ali sam im veoma zahvalan što su uvek bili spremni da mi pomognu. Eksperimentisao sam sa vezivanjem Blowback Rig-a i ubrzo usavršio svoju tehniku. Nabavio sam sve komponente, uključujući i Kryston Snake Bite, Kamasan udice, male prstenaste rigove i tubu za skupljanje. Sve je bilo spremno za akciju!

Tokom narednih par godina sam imao sjajne ulove na Dovecote-u, pomoću Blowback Rig-a sam lovio krupne primerke, uključujući i dve kapitalne ribe od 13,6 i 15,3kg. Korisitio sam ovaj rig u kombinaciji sa „sneško mamcem“ – ubojita kombinacija sa 15mm piletine u ulju i ananasom na vrhu. Ovaj rig me je godinama sjajno služio a služi me i dalje, samo što sada koristim neke druge komponente. Što sam više odrastao više su me privlačile izazovnije vode i sve više sam počinjao da razmišljam o svakom aspektu pecanja. Pecao sam na vodama koje su obrasle travom, na onim kristalno prozirnim... a činilo se da šaran postaje pametniji i lukaviji. Tada sam počeo da se igram sa fluorokarkonskim combi spojnicama. Želeo sam da pecam pomoću Blowback-a na kraćim distancama, ali sam želeo i određenu dozu čvrstoće koja će odvojiti mamac od olova prilikom zabacivanja. Pored toga, veoma je važno da rig bude potpuno neupadljiv u kristalno čistoj vodi. Tada sam usavršio tzv. Albright čvor. Na taj način krajevi udice ostaju netaknuti a kamuflaža vam povećava šanse za dobar ulov. Napravio sam neke dodatne male izmene, uključujući i korišćenje udice sa većim otvorom. Mislim da će takve udice biti pouzdanije pri izvlačenju šaranaiz vode obrasle travom. Predosećao sam da će šire udice olakšati situaciju i doprineti povećanom broju ulovljenih riba. Predosećaj me nije varao, ova kombinacija je činila čuda!

Blowback Rig se može koristiti sa različitim materijalima i udicama, tako da sve zavisi od vašeg izbora i naklonosti, kao i od mesta na kom pecate. Dodao bih još jednu stvar, a to je da je bolje da obloženi deo bude na pletenici nego na dlaci. To ima nekoliko prednosti. Udicu čini krućom i to dodatno smanjuje šanse da je riba ispljune. Osim toga, odstranjuje potrebu za korišćenjem tube za stanjivanje, jer stvara veoma pogodan ugao za zakačinjanje ribe. Možda najvažnije je da se ponaša kao neka vrsta zaštite tokom borbe.

Iako ovo funkcioniše odlično, ja volim da ostavim malu „pukotinu“ na obloženoj pletenici (pogledajte slike), čisto zbog pomeranja... i zaista mislim malu „pukotinu“. Takođe, pomoću pare oblikujem cevčicu za stanjivanje. Efekat okretnosti koji se postiže pomoću ovih cevčica je sjajan i može vam biti od velike pomoći. Sve u svemu, nadam se da ste nešto novo naučili iz ovog teksta. Ne postoje instant pravila za korišćenje Blowback-a, svako može dati svoju ličnu notu. Moram na kraju istaći da sam veoma zahvalan g. Paisley-ju i g. Nashy-ju što su mi pokazali ovaj fantastičan rig. Verovatno će mi zauvek biti od koristi.