Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).
Poslednji tekstovi
Saveti za uhvati i pusti - pristup ribolovu

20/03/2019 0

Aleksandar

Tehnike lova mušicom
Mesudin Sarajlic - Sudo

Divlja i divna banatska reka Karaš
Rolefishing

Tagovi: tamis RSS

Bombice za protfiše

Pedja Pašćan 20/03/2019 0
Doktor Gaga je zabacio malu „Moša” kruškicu u brzak iza gomile nanesenog granja. Povlačio je brzo, plašeći se da ne ode preduboko i zakači se za neku od grana. Vrh štapa tresao se usled snažnih vibracija ovog malog voblera. Struja je ponela varalicu i u trenutku kada se našla tačno iza velike grane u vodi, nešto je doktoru snažno „drmnulo” po štapu. „Šta bi ovo”, zapitao se vadeći vobler iz vode, „ispravi mi dva kraka na udici!?”Prošlu godinu na Tamišu možemo slobodno proglasiti „Godinom protfiša”. Ne sećam se da smo ih ovoliko ikada upecali na varalice. Ne samo što ih je bilo mnogo, nego su b...

Radovan Stanic 12/12/2018 0
Bablje leto je bilo na izmaku. Svi TV kanali najavljivali su drastičan pad temperature i kišu. Gotovo je sa sunčanim danima i bistrom vodom. I to baš sad kad sam otkrio nešto što istražujem nekoliko godina.Sate i sate ribolova potrošio sam tražeći veštačku mušicu koju bi protfiš uzimao „bez pardona“. S promenljivim uspehom, nekad sa puno radosti a uglavnom sa puno razočarenja, vraćao sam se kući sa vode i sabirao iskustvo. Retko sam uspevao da prevarim tri, četiri ribe na nimfu ili malog strimera a već sledećih nekoliko puta nisu marili ni za šta. Tamiš je bio idealan za mušičarenje; bistar, n...

Pedja Pašćan 31/08/2018 0
LOV PROTFIŠA VOBLERIMA NA TAMIŠU UDARCI IZ ZASEDENoć je pala i bližio se kraj našeg današnjeg ribolova. Uzaludno smo Bugi i ja pokušavali da prevarimo smuđa voblerima. Na idealnom mestu za njegov ,,večernji cug’’ večeras ga nije bilo. Tamiš se suzio na svega tridesetak metara a popreko je pala ogromna topola i naparavila prirodnu branu. Jak protok vode a na dnu gomile granja. Nema bolje za ,,staklenookog’’. Posebno je bilo izgledno mesto na kom je voda kuljala preko stabla topole i gde su kederi bili najranjiviji. Tu smo preko dana već ulovili desetak bucova a najveći je bio skoro tri i po kil...

Pedja Pašćan 12/04/2018 0
Poveo sam sa tri prema nula i pomislio da mi je pobeda zagarantovana. A onda je voda prokuvala a Bugijev štap se savio do krajnjih granica. Krčanje drila na njegovom čekrku uskoro je sve moje nade odnelo u vetar...E, i ovo smo morali jednom da probamo; takmičenje između mušičara i varaličara. Nekoliko poslednjih godina vodimo polemiku o tome koji je način ribolova uspešniji u lovu bucova. Od kako smo “provalili” nekoliko sjajnih strimera, mušičarenje je postalo izuzetno uspešan metod u lovu “brzog Gonzalesa”. To je posebno davalo rezultate u uslovima bistre vode, kada su varaličari obično osta...

Pedja Pašćan 21/03/2018 0
Po reci Meander koja protiče severozapadnim delom maloazijskog poluostrva pokraj legendarnog grada Troje, naziv je dobila jedna geomorfološka karakteristika koja označava velike rečne okuke. Tako je krivudanje Meandra postalo sinonim za sve „krive Drine“ na ovom svetu. Banatska reka Tamiš možda nema takvu reputaciju, ali u srpskoj hidrografi ji predstavlja vodeni tok čija je glavna odlika intenzivno meandriranje što je uslovilo nastanak specifi čnih prirodnih staništa i biodiverziteta.Tamiš izvire u rumunskim Karpatima na planini Semenik, na visini od 1.135m i nakon 359 km reč- nog toka uliva ...

Pedja Pašćan 26/12/2017 0
Jedan od nerazdvojnih elemenata sportskog ribolova je svakako i uživanje u čarima prirode. Strast koja nas vodi da gotovo svaki slobodan dan provedemo u nadmetanju i nadmudrivanju sa stanovnicima reka, potoka, kanala i jezera, nije ništa drugo do povratak iskonskim korenima i mala psiho terapija kojom pročistimo svoj duh i napunimo baterije do novog izlaska na vodu. Naravno, ima to i svoju cenu...Ribolov je često skup hobi a o opravdanjima našim milim suprugama, mogla bi se knjiga napisati. Ipak, „slike“ koje donosimo sa ovih naših avantura, ništa ne može zameniti. Ne mogu a da ne pomenem koli...

Pedja Pašćan 11/12/2017 0
Mušičarski štap se savio „do vode”. Na dnu je „kuvala” poveća riba. Veliki smuđ na mušičarski pribor. Konačno! Do sada je najveći kojeg sam ulovio imao jedva kilogram težine. A imao sam, do sada, na štapu bar pet mnogo većih. Svi su se otkačili pod mojim nogama. Negde sam grešio...Most na Tamišu kod Opova je mesto na kom sam najviše pecao u životu. Sećam se ribolova ispod mosta iz vremena kada još nije bila izgrađena brana i dok je reka tekla bez okova, brza i nepredvidiva. Dno je tada bilo peščano a smu- đeve smo lovili i preko dana na obične Mepsiće. Tada smo i otkili da postoji „cug”, vreme...

Pedja Pašćan 20/11/2017 0
Kod trećeg zabačaja vrh je klimnuo. Evo prvog poteza! Osetio sam udar, prestao sam da motam ručicu mašinice i pustio malo vrh štapa prema napadaču. Da jače zagrize mamac... I onda kačio. Medium vrh je bez greške odradio kontru...Verovatno ste već bili u prilici da pre kupovine opreme posavetujete nekog budućeg pecaroša. I da vam nije nimalo strano ako kažem da većina novih kolega zna da zatraži pomoć pri odabiru da bi kupili što univerzalnije štapove. Tako da ste se morali zdati u silna objašnjavanja šta, kako i zašto, jer naravno, novi pecaroš nije mogao da se odluči niti na kojoj vodi želi d...