Brza i besplatna dostava za 2 dana - za sve narudžbe veće od 5000RSD (Srbija).
Poslednji tekstovi

Lov štuke dzerk varalicama
12/09/2019 0

Tagovi: šaran RSS

Cvetanje prirode i miris prolećnog šarana

Pedja Pašćan 06/09/2019 0
Sunce sve jače greje i polako zagreva vodu, što znači da se polako priprema ritual mresta. Iako je još uvek rano za to, priroda je ubrzala svoj ciklus i mrest počinje najmanje dve nedelje ranije u odnosu na prošlu godinu. Odmah po dolasku na vodu može vas preplaviti miris prolećnih cvetova koji je prekrio obale. Pre prihranjivanja obično zasednem pored tih cvetova i uz opojni miris posmatram svoje izabrano mesto. Duva jak, ali topao vetar, koji sa istoka obogaćuje vodu kiseonikom. Dobro znam da ovi uslovi mogu predstavljati savršenu osnovu za uspešnan prolećni ribolov. Tehnički deo  Stižem na ...

Pedja Pašćan 04/09/2019 0
Na prelazu iz zime u proleće Sredinom februara prošlih godina sam već znao da otvorim sezonu, tj. da ulovim prvog šarana, čak i po temperaturama vode do 2,8°C, ali ove godine je to bilo nemoguće.Led koji je zahvatio Dunav se ne pamti, silne sante leda su se nagurale prema obali i u visini od nekoliko metara. Iako sam prošle godine poslednjeg šarana ulovio 18. decembra, već su me uveliko počeli svrbeti dlanovi krajem februara da krenem sa novom sezonom. Prošla sezona je bila više nego uspešna, ukupno sam ulovio 192 šarana, ukupne težine blizu tone, od toga čak 160 komada u Dunavu, ukupne težine...

Pedja Pašćan 28/08/2019 0
11. marta termometar je pokazivao -2°C, inje je svetlucalo na travnjaku, kad smo raspakovali feeder opremu na obali jezera „Šaran” u Barandi.Posle tvrdoglavog i dosadnog ledenog talasa, konačno nam je, u trenutku dok ovo pišem, stigla baba Marta. Jest da su njeni prsti još hladni, a njeni zubi podosta oštri, no, početak marta svakako znači period godine kada pecaroško srce već oseća približavanje proleća i naravno, dolazak nove ribolovačke sezone. Tako je to bilo i sa nama. Bio je 11. mart, nedelja izjutra, i termometar je pokazivao -2°C, inje je još naveliko blještalo na travnjaku kad smo se ...

Pedja Pašćan 24/05/2019 0
Dipovi iliti umakaljke su nezaobilazan deo pribora za pecanje svakog modernog šarandzije. Svi ga koriste, mnogi kupuju gotove, neki ih prave sami, ali da li je svima jasno šta je u stvari dip i koju ulogu ima u našem ribolovu?Iz iskustva znam da mnogi misle da je to sredstvo kojim pospešujemo miris i povećavamo atraktivnost naših mamaca na udici tj. na dlaci, kako bi kada padnu na dno jače mirisali od mamaca kojima smo prihranili mesto, pa da ih na osnovu toga šaran radije odabere.Naravno da je to logično, tako jeste, samo što je to jedan deo priče. Drugi deo je mnogo bitniji i kopleksniji. Kv...

Pedja Pašćan 23/05/2019 0
Pravljenje sopstvenih mamaca me interesuje od početka moje pecaroške karijere.Oduvek sam želeo da napravim takav mamac koji će riba, među mnoštvom drugih, bez razmišljanja izdvojiti i zagristi. To sam postizao na brojne načine tokom godina, a uvek sam se trudio da svoje mamce prilagodim situacijama i lokacijama koje imam pred sobom. Pretprošle godine, na primer, pecao sam chod rig-om na Wellington Country Park reviru. Napravio sam veoma izazovne pop up miksove ukalupljene u plutu, što je jedan veoma specifičan mamac, na koji sam bez problema postavio Choddy udicu veličine 6. Ta moja taktika se...

Pedja Pašćan 22/05/2019 0
James Armstrong nam otkriva kakve je sve prepravke izvršio na ovoj prezentaciji od kada je počeo da je koristi...Ovaj rig koristim još od mladalačkih dana, od vremena kada sam sa svojih 15 godina počinjao da pecam šarane na Dovecote jezeru. Isprva sam eksperimentisao sa pecanjem šarana na plovak na manjim revirima, ali na ovom jezeru sam po prvi put osetio šta zapravo znači pecati šarana. Takođe, to je mesto na kojem sam prvi put upotrebio ovaj zadivljujući rig! U to vreme sam koristio Kamasan udice, ne sećam se tačno koje, ali uglavnom one iz „B serije“. Njih sam vezivao na Kryston Snake Bite...

Pedja Pašćan 21/05/2019 0
Frazu „najbolje radi“ smo čuli nebrojeno puta, a verovatno je i sami koristili kad god smo pokušavali da kolegama ribolovcima prepričamo uzbudljivi vikend na nekoj dalekoj vodi.Ako na ribolovu prvog dana najbolje prođemo popodne, kasnije po tom ključu, gotovo nesvesno, razvijamo sve ostale aktivnosti. Popodnevna dremka izostaje, najjače hranjenje bude po najjačem suncu, ne razvlačimo sisteme neposredno pre očekivanog udarca... Ali koliko je zapravo istina sve to i da li postoji neko pravilo koje nam valja slediti?Smucajući se kojekuda po vodama u regionu, na gotovo svim se šaran ponaša identič...

Pedja Pašćan 22/04/2019 0
U mnogim situacijama, hvatanje šarana se često svodi samo na korišćenje jednostavne i funkcionalne opreme sa besprekornom mehanikom. Kao i mnogi drugi pecaroši, i ja imam svoju ličnu verziju sveobuhvatne opreme koju koristim i volim više nego druge.Kada vezujem svoju opremu, uvek se trudim da držim tri pravila na umu i da ih nikad ne prekršim: diskretnost, mehanika opreme i oštrina udica. Prateći ove principe, osećam da sam spreman da se suočim sa različitim situacijama koristeći samo jednu opremu. Naravno, uvek mogu da menjam neke stvari poput veličine udice, dužine dlake ili čak veličine olo...