Međeš=48h=100kg šarana

Postavio Pedja Pašćan 16/07/2018 0 Komentara Destinacije / Vode,

Detaljno sam, pomoću štapa i olova, prepipao dno oko i ispred bove da ustanovim kako stoje panjevi. Da mi se ne desi, kao na početku, da mi sistemi stoje preko grana do panjeva. Ništa nisam hteo da prepuštam slučaju! Želeo sam da pokušam da većinu riba izvučem bez gubitka, da ih na vreme sprečim da uđu u panj. Zato treba što pre udariti kontru i odvojiti krupnu ribu od panjeva. Od boila sam koristio Mussel, Tuti-fruti i Oktopus fi rme MKM. Pelete iste fi rme stavljao sam u pva čarapu (zajedno sa zdrobljenim boilama), jer mnogostruko pospešuju ulov. Zajedno sa kukuruzom hranio sam i sa 10kg kuvanog žita Tritikale. Spot je bio u fulu! Tepih kukuruza, žita i boila!! Koliko šarana privlači ovo zrnevlje pokazalo se kad su oni koji su kratko bili u sakovima “debelo izbacili” kukuruza i žita! Šaran ih je lako svario zato što je kuvano uz dodatak MKM CSP – a, koji razbija celulozu i čini partikle lakše varljivim.

Nakon dva dana sam raširio šator i postavio bateriju – tešku artiljeriju: Daiwa Infi nity – x od 3.9m i 3lbs, mašine Shimano Baitruner 6500, Trilene Big Game nosivosti 20lbs (prečnik oko 0,42mm), original iz Kanade, neprevaziđen. Bočna olova od 120 i 130g bila su dovoljna za razvlačenje a da se ne povuku. Udice Fox i Hayabusa su bile fatalne! Malo veći broj, zbog dve boile 18-ice na dlaci.

Prvi udarac sam imao za nekih sat ipo, dva. Dugo sam i čekao! Proradio je plićak koji sam hranio za štap samac. Ubrzo, za pola sata, još jedan run u plićaku! Oba šarana od oko 3,5-4 kg sam vratio. Na štap od 2,5lbs lep je ugođaj loviti takve vretenaše, a pogotovo krupnije, koji su imali prilike da mi saviju štap do drške. Nedugo zatim se oglasio indikator na rod pod–u, na sistem udaljen 100m. Pravovremena kontra i prvi malo ozbiljniji šarko se našao u meredovu. Punih 9,20kg! Mussel MKM je bio neodoljiv za ovog lisca.

Do ponoći hvatam još tri šarana (do 5kg) u plićaku, i jednog vretenaša od 8,7kg, na razvučene štapove. I tada, oko ponoći, na bočnom štapu (razvučen isto na 100m, samac od 2,5 libre) svinger je počeo polako da se diže, uz špulnu koja se sve brže odmotavala. Opalio sam kontru! Riba je tromo počela da pumpa, pa da mi obara ruke i u par okretaja MEĐEŠ=48h=100kg ŠARANA Početkom juna prvi put ove godine našao sam se na jezeru Međeš kod Šatrinaca. Uželeo sam se žestokih run–ova, a prvenstveno lepe prirode i tišine koja okružuje ovo jezero. Prethodno sam našao svoja stara mesta gde sam pecao prošlih godina. Markirao sam bovom i nahranio sa 6-7kg kukuruza i 5kg boili, al’ na tri mesta. polako krenula prema meni. Počeo sam da je privlačim. Mislio sam da je to šaran od 7-8kg. Uskočio sam u čamac da budem malo u vodi, jer je u obali plićak. Kad sam pod čeonom lampom ugledao široko telo šarana ljuskaša, iznenadio sam se, a riba je tad “došla sebi”! Voda je prokuvala! Narednih 7-8 minuta moj štap je bio savijen u srp. Nije bilo lako ribu navući i nagovoriti da uđe u meredov. Ali, na kraju sam uspeo! Doneo sam je do dušeka i dok sam je prenosio, osetio njenu težinu. Izvagao sam je, odbio dušek: 14 kg!!! Predivni, široki ljuskaš polakomio se na Tuti-fruti, na kojeg sam imao udarac i na rod-podu (8,7kg prethodni). Vrlo zadovoljan kompletnim danom, malo posle ponoći napokon sam legao i malo pridremao. Kad...100 na sat!!! Indikator abnormalno vrišti, špulna se odmotava strašno brzo! Iskočio sam iz šatora i udario kontru! Kao i prethodni od 14 kg, i ovaj je udario na isti štap, sveže razvučen na dve Tuti-fruti boile od 18mm, pored velikog potopljenog stabla na 4,5 m dubine. Riba mi je i dalje izvlačila pritegnuti dril i neumoljivo vukla. Već je bila prešla preko panjeva i ko zna gde stala i zapela. Odmah sam uskočio u čamac i krenuo prema njoj laganim pumpanjem, da je puno ne poplašim. U mrklom mraku prišao sam joj na 20–ak metara. Bila je troma, kao da je dižem preko panja. I tada sam je osetio kompletnu! Vrlo teška riba, koja je u momentu izlaženja iz panjeva žestokom brzinom krenula prema sredini jezera, snažno izvlačeći naštelovani dril. 20 metara najlona za 3-4 sekunde!! Neverovatno brzo i snažno, da bi se u tom drilovanju otkačila... Stojim sam u čamcu, u mrkloj noći na sred jezera i sa tugom razmišljam koliki je mogao biti. 20? 25? Ili više!? Kakva šteta...

Ujutro, u svitanje, hvatam šarana od 4 kg u plićaku (na samca), pa još jednog od 3,5kg malo kasnije. Na razvučene štapove dolazi mi vretenaš od 8kg, na Tuti-fruti, a na Mussela mi ušao u panj.

Podne. Na samcu u plićaku svinger se počeo dizati. Kako sam skočio do štapa već ga je zakucao! Malo sam forsirao da je odvojim od obalnih grana i potopljenog krša na dubini od jedva 90-100cm. Meki štap od 2,5 lbs i 3,6 metara dužine (12 ft) je praštao moju malo grublju intervenciju! Kad je riba napokon krenula ka meni – doduše, silom - lakše je bilo. Ubrzo sam je ubacio u meredov. Lep ljuskaš težine 11kg. Opet dobro!

Plićak je davao sitnije komade, al’ počeli su dolaziti i krupniji. Pala je noć, imao sam jedan udarac. Ne naročito velika riba je ušla u panj. Tek ujutro (4:30h) došao je jedan od 5kg na 100m daljine, pa zajutra još dva po 3,5kg, u plićaku. Tada nastaje pauza. Riba počinje slabije da uzima i sledeći udarac (jedini za taj dan) dobijam u podne, na štap samac u plićaku... Morao sam drugare da odvezem čamcem preko puta, na drugu obalu. Kad sam se vratio svinger se otkačio (izgleda od žestokog drila) a falilo je 20-ak metara najlona na špulni. Tu sam imao i 10-ak metara dug šok predvez Sufi x Memory Free od 40lbs. Probao sam da ribu povučem preko štapa al’ ne ide. Tamo negde u daljini čuo sam lupanje ribe o površinu, duboko u priobalnom kršu. Otišao sam čamcem do prvog grma gde je In Line olovo spalo sa virble i ostalo. Riba je bila 7-8m dalje, u najvećem kršu. Prošnirala se kroz nekoliko grmova i grana! Nisam hteo da je izgubim ma kolika bila - šteta da joj ostane udica u ustima. Usledio je ponovni skok u vodu! I prošle godine sam tako, na istom mestu, izvukao šarana od 8,5 kg, rukama i meredovom. Krenuo sam kroz vodu i granje držeći u jednoj ruci najlon, u drugoj meredov, ali... Nije se moglo proći, grmovi su bili suviše gusto zbijeni. Nakačio sam najlon na neku granu, obišao okolo inekako prišao ribi. Kad me je osetila, počela je da pumpa a ja sam držeći najlon u ruci još popuštao. Popeo sam se na grane, na površinu vode i slomio par grana da bih uopšte mogao da je zahvatim meredovom. Uspelo mi je!! Kad sam video ribu u punoj veličini, iznenadio sam se! Mislio sam da je 6–7kg a ono predivan ljuskaš od 12,5kg! Misija je uspela. Riba je spašena a ja zadovoljan.

Noć je pala. Dobijam udarac na 100m, lepa borba i vretenaš od ravno 10kg je napolju. Preko dana riba ne radi. Popodne imam samo jedan udarac praćen otkačinjanjem. I ni “pipa” do 3h ujutro. Lepa riba i opet otkačinjanje. Izgleda da je slabije uzimala pa su joj dve boile bile suvišne! Taj dan sam se spakovao i otišao sa ovog prelepog i ribom bogatog jezera. Za prvih 48h imao sam 100kg šarana: ukupno 16 riba, i posle još jednog od 10 kg. Malo manji šarani kvare prosek! Većih riba sam imao 7 komada, ukupne težine oko 73kg. Da sam izvukao kapitalca koji mi se otkačio na sred jezera, gde bi mi bio kraj. Al’ neka, doćiće on drugi put! Ne bi toliki narastao da se može lako prevariti!

Najbolje su uzimali Tuti-fruti i Mussel MKM. Nisam ni nosio puno vrsta boili, nema potrebe. Od 3–4 vrste, dve će sigurno raditi, možda i sve. U jezeru ima dosta ribe. Dosta je krupnog šarana, samo ga treba namamiti i što je najvažnije, uspeti izvući iz potopljene šume, što je jako teško. Bila je ovo jedna kratka avantura na Međešu. Sledeći put biće bolje, iskreno se nadam.